национален,регистър,храмове,храмовете,българия,църкви,манастири, джамии, синагоги,карта,интерактивна,публичен,административни,области,националния,информация
Храмови празници
Актуални новини и Глобални анализи
Скит Св.Никола
От 1999 г. досега Фондация "Корона и кръст" се грижи за поддръжката на това Свято място.
Допринесете за проекта

Регистърът е в процес на непрекъснато допълване и коригиране на съдържащите сe в него данни. Ако Вие сметнете, че можете да допринесете за този процес чрез предоставянето на актуална информация или снимки за определени храмове, ще се радваме да ни ги изпратите на нашия e-mail:

 

 


 


Открита е средновековна църква и антични сгради в изкопа за метрото

Останки от средновековна църква, антични сгради и гробове бяха открити при изкопните работи за метрото в района на ЦУМ в София. Милиони левове ще бъдат необходими за спасяване на историческите ценности и това може да забави строежа на метрото, твърдят специалисти, цитирани от PRO.bg. Още на 11 февруари, работниците попаднали на останки от църква. Греблата на машините обаче разрушили част от запазената стена. За щастие стенописите оцелели. "Направихме предварителна консултация с едни от най-добрите специалисти изкуствоведи, така че вероятността тя да бъде от втората половина на XII или XIII в. е реална," разказва пред PRO.bg Снежана Горянова от Националния археологически музей.

В южната част на обекта са открити останки и от  антични сгради, най-вероятно от периода V-VII век. Ръководителят на археологическите разкопки Марио Иванов поясни, че всичко, което е разкрито в бъдещия изкоп на метрото е ново, защото никога не е проучвана тази площ. Отделни изкопи са правени, за съвременна канализация, но при тях не е присъствал археолог и не са правени проучвания. Откритието обаче може да се превърне в сериозен проблем, тъй като строежът на метрото трябва да спре, колкото време е необходимо за проучване на археологичните ценности. Засега строежът е замразен за три месеца.

Според Марио Иванов има два варианта тези находки да бъдат съхранени - да се извадят и да влязат в музей, или да останат на същото ниво, а метрото да минава дълбоко под тях, за да се запазят. Това обаче ще струва много скъпо.

15.03.2010 22:40 Източник: http://www.vesti.bg